Здравейте колеги, проблема ми е следния машинката на шофьорското стъкло нещо се прецака, когато вдигна стъклото като стигне до горе и машинката не спира и стъклото започва да подскача и не се затваря както трябва. Някой ако знае какъв е проблема моля да сподели!
Известие
Collapse
No announcement yet.
Машинка стъкло
Collapse
X
-
Първоначално публикувано от Megadet Покажи съобщениеЗдравейте колеги, проблема ми е следния машинката на шофьорското стъкло нещо се прецака, когато вдигна стъклото като стигне до горе и машинката не спира и стъклото започва да подскача и не се затваря както трябва. Някой ако знае какъв е проблема моля да сподели!
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
-
Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщениеДокато подскача стъклото, чува ли се щракащ звук от вратата? Ако е така, вероятно се касае за износен червяк на водещия вал или зъби на воденото колело.Alfa 166jtd,1999
Comment
-
Първоначално публикувано от Megadet Покажи съобщениеДа колега чува се щракане, тези части сменят ли се и от къде мога да ги намеря.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
И при мен имаше тропане докато не пропадна стъклото. А ето какво правих с него - http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=59154Alfa Romeo 166 2,4 JTD
Comment
-
Първоначално публикувано от val_mcrae Покажи съобщениеИ при мен имаше тропане докато не пропадна стъклото. А ето какво правих с него - http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=59154Alfa 166jtd,1999
Comment
-
Колега а машинката трябва ли да се свали до долу за да се извади, и стъклото се подпира след това и още нещо да попитам има ли някакви тънкости при слагането на стъклото след интервенцията в каква позиция трябва да е поставено.Alfa 166jtd,1999
Comment
-
Когато има износване на червячната предавка на редукторчето, когато редукторчето се натовари (това се случва при достигане на крайно положение и задържане на бутона), започват зъбите да прескачат и от това се чува щракането и се получават ударите. Вследствие на тези удари се натоварва връзката между задвижвания редукторчето детайл и самото стъкло. А това е един пластмасов детайл, който се плъзга по водача и притежава и един шип, който влиза в един отвор в долната част на стъклото. Вследствие на тези ненормални усилия, пластмасовият шип се чупи и стъклото пропада надолу, защото отдолу вече нищо не го държи. Подмяната на механизма е лесна. След като се разтапицира вратата, се развиват горната и долната гайки, които държат водача. Развиват се и трите гайки, които държат самата машинка и всичко се изнизва заедно с жилата през подходящ по размер отвор в ламарината.Last edited by ecotronic; d.m.y г., 10:40.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщениеКогато има износване на червячната предавка на редукторчето, когато редукторчето се натовари (това се случва при достигане на крайно положение и задържане на бутона), започват зъбите да прескачат и от това се чува щракането и се получават ударите. Вследствие на тези удари се натоварва връзката между задвижвания редукторчето детайл и самото стъкло. А това е един пластмасов детайл, който се плъзга по водача и притежава и един шип, който влиза в един отвор в долната част на стъклото. Вследствие на тези ненормални усилия, пластмасовият шип се чупи и стъклото пропада надолу, защото отдолу вече нищо не го държи. Подмяната на механизма е лесна. След като се разтапицира вратата, се развиват горната и долната гайки, които държат водача. Развиват се и трите гайки, които държат самата машинка и всичко се изнизва заедно с жилата през подходящ по размер отвор в ламарината.Alfa 166jtd,1999
Comment
-
Колеги свалих механизъма и всичко е наред, зъбите на водещото колело са добре но просто когато стигне в горно положение машинката не иска да спре. Предполагам че самата машинка е дала дефект, дали може да се оправи или да търся друга?Alfa 166jtd,1999
Comment
-
Първоначално публикувано от Megadet Покажи съобщениеКолеги свалих механизъма и всичко е наред, зъбите на водещото колело са добре но просто когато стигне в горно положение машинката не иска да спре. Предполагам че самата машинка е дала дефект, дали може да се оправи или да търся друга?
1 - Спусни стъклото до крайно долно положение.
2 - Постави някакъв мек предмет под ръба на горната рамка на вратата (примерно сгъната кърпа) - Целта е стъклото да срещне препятствие на няколко сантиметра от крайно горно положение.
3 - Дай команда нагоре и виж какво се случва, когато стъклото допре до въпросното препятсвие
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Първоначално публикувано от Megadet Покажи съобщениеКолега като сложа сгъната кърпа спира без проблем. Какво означава това.
За да разбереш защо се получава така, ето и принципът на действие:
Когато стъклото се движи нормално и още не е стигнало до някое от крайните положения, моторът консумира ток - да речем 1 ампер. Когато срещне препятствие и няма приплъзване в предавката заради износени зъби, моторчето повишава значително консумацията на ток. Когато управляващото устройство регистрира такова нарастване на тока, прекъсва захранването и стъклото спира.
При теб явно има износване на зъби само в сектора на колелото, съответстващ на крайно горно положение (този сектор от зъби винаги се натоварват повече от останалите и респективно пръви се износват). Та когато стъклото стигне горното положение, предавката започва да прескача (затова се чува щтракането) а като прескача предавката моторът не може да се затормози и съответно токът да нарастне за да може управлението да "разбере" че е достигнато крайното положение при което трябва да спре захранването на моторчето.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
Comment