Известие

Collapse
No announcement yet.

Машинка стъкло

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Машинка стъкло

    Здравейте колеги, проблема ми е следния машинката на шофьорското стъкло нещо се прецака, когато вдигна стъклото като стигне до горе и машинката не спира и стъклото започва да подскача и не се затваря както трябва. Някой ако знае какъв е проблема моля да сподели!
    Alfa 166jtd,1999

  • #2
    Първоначално публикувано от Megadet Покажи съобщение
    Здравейте колеги, проблема ми е следния машинката на шофьорското стъкло нещо се прецака, когато вдигна стъклото като стигне до горе и машинката не спира и стъклото започва да подскача и не се затваря както трябва. Някой ако знае какъв е проблема моля да сподели!
    Докато подскача стъклото, чува ли се щракащ звук от вратата? Ако е така, вероятно се касае за износен червяк на водещия вал или зъби на воденото колело.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

    Comment


    • #3
      Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
      Докато подскача стъклото, чува ли се щракащ звук от вратата? Ако е така, вероятно се касае за износен червяк на водещия вал или зъби на воденото колело.
      Да колега чува се щракане, тези части сменят ли се и от къде мога да ги намеря.
      Alfa 166jtd,1999

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от Megadet Покажи съобщение
        Да колега чува се щракане, тези части сменят ли се и от къде мога да ги намеря.
        Едва ли ще намериш части за да ремонтираш редукторчето на машинката. По-добрият вариант е втора употреба да си вземеш цялата машинка (двигателчето, редуктора и жилата).


        159 1.8 MPI
        166 2.0 TS (ex)

        Comment


        • #5
          И при мен имаше тропане докато не пропадна стъклото. А ето какво правих с него - http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=59154
          Alfa Romeo 166 2,4 JTD

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от val_mcrae Покажи съобщение
            И при мен имаше тропане докато не пропадна стъклото. А ето какво правих с него - http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=59154
            Колега при мен при затваряне , при крайно горно положение машинката не спира и постоянно удря стъклото, такива ли бяха симптомите преди да падне стъклото ако е така да почвам да разглобявам.
            Alfa 166jtd,1999

            Comment


            • #7
              Да само че притракваше няколко пъти и спираше но беше доста зверско траканае!
              Alfa Romeo 166 2,4 JTD

              Comment


              • #8
                Колега а машинката трябва ли да се свали до долу за да се извади, и стъклото се подпира след това и още нещо да попитам има ли някакви тънкости при слагането на стъклото след интервенцията в каква позиция трябва да е поставено.
                Alfa 166jtd,1999

                Comment


                • #9
                  Когато има износване на червячната предавка на редукторчето, когато редукторчето се натовари (това се случва при достигане на крайно положение и задържане на бутона), започват зъбите да прескачат и от това се чува щракането и се получават ударите. Вследствие на тези удари се натоварва връзката между задвижвания редукторчето детайл и самото стъкло. А това е един пластмасов детайл, който се плъзга по водача и притежава и един шип, който влиза в един отвор в долната част на стъклото. Вследствие на тези ненормални усилия, пластмасовият шип се чупи и стъклото пропада надолу, защото отдолу вече нищо не го държи. Подмяната на механизма е лесна. След като се разтапицира вратата, се развиват горната и долната гайки, които държат водача. Развиват се и трите гайки, които държат самата машинка и всичко се изнизва заедно с жилата през подходящ по размер отвор в ламарината.
                  Last edited by ecotronic; d.m.y г., 10:40.


                  159 1.8 MPI
                  166 2.0 TS (ex)

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                    Когато има износване на червячната предавка на редукторчето, когато редукторчето се натовари (това се случва при достигане на крайно положение и задържане на бутона), започват зъбите да прескачат и от това се чува щракането и се получават ударите. Вследствие на тези удари се натоварва връзката между задвижвания редукторчето детайл и самото стъкло. А това е един пластмасов детайл, който се плъзга по водача и притежава и един шип, който влиза в един отвор в долната част на стъклото. Вследствие на тези ненормални усилия, пластмасовият шип се чупи и стъклото пропада надолу, защото отдолу вече нищо не го държи. Подмяната на механизма е лесна. След като се разтапицира вратата, се развиват горната и долната гайки, които държат водача. Развиват се и трите гайки, които държат самата машинка и всичко се изнизва заедно с жилата през подходящ по размер отвор в ламарината.
                    Значи подлежи на ремонт колега или имаш в предвид да подменя цялата машинка
                    Alfa 166jtd,1999

                    Comment


                    • #11
                      Вероятно подлежи на ремонт, но едва ли ще намериш необходимите за ремонта на машинката части.
                      Предполагам, че цяла машинка - втора употреба не струва много.


                      159 1.8 MPI
                      166 2.0 TS (ex)

                      Comment


                      • #12
                        Колеги свалих механизъма и всичко е наред, зъбите на водещото колело са добре но просто когато стигне в горно положение машинката не иска да спре. Предполагам че самата машинка е дала дефект, дали може да се оправи или да търся друга?
                        Alfa 166jtd,1999

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от Megadet Покажи съобщение
                          Колеги свалих механизъма и всичко е наред, зъбите на водещото колело са добре но просто когато стигне в горно положение машинката не иска да спре. Предполагам че самата машинка е дала дефект, дали може да се оправи или да търся друга?
                          Проведи следния експеримент:

                          1 - Спусни стъклото до крайно долно положение.
                          2 - Постави някакъв мек предмет под ръба на горната рамка на вратата (примерно сгъната кърпа) - Целта е стъклото да срещне препятствие на няколко сантиметра от крайно горно положение.
                          3 - Дай команда нагоре и виж какво се случва, когато стъклото допре до въпросното препятсвие


                          159 1.8 MPI
                          166 2.0 TS (ex)

                          Comment


                          • #14
                            Колега като сложа сгъната кърпа спира без проблем. Какво означава това.
                            Alfa 166jtd,1999

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от Megadet Покажи съобщение
                              Колега като сложа сгъната кърпа спира без проблем. Какво означава това.
                              Това означава, че имаш износени зъби на воденото колело и трябва да го смениш или да сложиш здрава машинка.

                              За да разбереш защо се получава така, ето и принципът на действие:

                              Когато стъклото се движи нормално и още не е стигнало до някое от крайните положения, моторът консумира ток - да речем 1 ампер. Когато срещне препятствие и няма приплъзване в предавката заради износени зъби, моторчето повишава значително консумацията на ток. Когато управляващото устройство регистрира такова нарастване на тока, прекъсва захранването и стъклото спира.

                              При теб явно има износване на зъби само в сектора на колелото, съответстващ на крайно горно положение (този сектор от зъби винаги се натоварват повече от останалите и респективно пръви се износват). Та когато стъклото стигне горното положение, предавката започва да прескача (затова се чува щтракането) а като прескача предавката моторът не може да се затормози и съответно токът да нарастне за да може управлението да "разбере" че е достигнато крайното положение при което трябва да спре захранването на моторчето.


                              159 1.8 MPI
                              166 2.0 TS (ex)

                              Comment

                              Working...
                              X